Stolt blodgivare!
2010-11-30 / 18:38:03 / Sandras inlägg

Jag känner mig väldigt stolt över att vara blodgivare! Det känns verkligen som man gör något för samhället, en MYCKET enkel gest. Det enda man behöver göra är att åka till sjukhuset, hoppa upp i en stol och sitta still. Ganska enkelt för att vara med och förbättra elelr hur? Dessutom får man jättegott fika efteråt + fina presenter:D. Alltså är allt positivt med att lämna över blod som någon som är i desperat behov av blod kommer att få:).

 

Anmäl dig här: http://www.geblod.nu/main.aspx?PageId=1. Du klickar dig enkelt vidare och kan läsa hur det går till och vad som händer med blodet efter att det är tappat ur kroppen. Superenkelt att anmäla sig och lätt att genomföra. Gå in och se efter själv!

 

Behövde egentligen inte nåt så rejält bandage för det blödde nästan ingenting, men de satte dit det ändå:).

 

Presenten jag tog den här gången:D. Älskar de här vinglasen=). Har alltid druckit ur sånna hemma hos pappa, och nu kan jag få egna^^. Finns MASSA olika saker att välja på! Är det inte värt för egen räkning också att anmäla sig?

 

 

Jag blir ju ganska påverkad av blodgivningen och blir ganska snurrig efteråt, förra gången blev jag även illamående men då hade jag även tränat ett stenhårt dressyrpass på Pussel direkt efter. Nu känns det faktiskt ganska bra:). Tycker ALLA som har möjlighet ska testa sig för att bli blodgivare, det är VERKLIGEN tacksamt och du anses vara en godhjärtad och underbar person (ja, det är vad de säger till oss när vi kommer dit). Personalen tycker att jag är en perfekt blodgivare. Jag är en ung kvinna med perfekta värden och reagerar inte på järntabletterna man får efteråt. Jag är snäll att sticka och lätt att prata med. Det är deras ord alltså, och det känns extra skönt att de gillar mig:).

 


1 Kommentarer
Tilda:

Jag skulle väldigt gärna vilja ge blod till någon som verkligen verkligen behöver det. Men.. så fort jag ser en spruta, eller sån där blodprovs grej.. snurrar allt för mig, jag mår super illa och det känns som om jag ska svimma. Så jag har tyvärr skräck för sånt där. Jag vet ingenting som är värre. Till och med på biologilektioner blir jag kritvit och mår jätteilla. Men ett STORT PLUS för dem som verkligen gör det. Ni är guldvärd!:)



SKRIVET DEN: 2010-11-30 KL: 22:47:23 URL: http://tsjolinder.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: