Snabb beskrivning av hästarna
2010-11-24 / 00:26:56 / Sandras inlägg

Nu tänkte jag ta en väldigt, väldigt kort beskrivning av hästarna så att de blir presenterade här på bloggen:)

 

 

Tar den här bilden på alla hästarna och deras namn för att det ska bli lättare att hänga med i svängarna;).

 

Pussel: Det här är mammas häst. En knabstrppervalack född 2003 som vi haft sedan 1 november 2007. Han heter egenligen Edelgaves Prunus men fick smeknamnet Pussel pga hans färg och för att kom in i vårt liv som den sista pusselbiten:). Han är ca 170 cm hög. Utbildningsnivå: De högre LA-klasserna, med viss påbörjan till MSVB-nivå. Grundnivå i hoppning.

 

Gäzzle: Det är min lilla shettisvalack det! Han är en verklig shettis med allt vad det innebär! Manen, svansen, pälsen, temperamentet, envisheten, styrkan, ALLT är rastypisk shettis i honom! Han är en liten valack på knappa metern som kom till oss 29 november 2007 och som är född år 2006. Utbildningsnivå: Går att både ridas och köras, men är varken riktigt inriden eller inkörd;).

 

Lucky: Det här är min älskade pärla det!<3 Heter egentligen Lancelot och är en fredriksborgarvalack på 158 cm. Honom skulle jag kunna skriva huuuuur mycket som helst om, men jag tar bara det mest allmänna precis som på de andra hästarna. Han kom till oss 16 december 2004. Det är min första storhäst som jag gick upp till från b-ponny. Han är född 1997 och är alltså gamlingen i stallet:). Utbildningsnivå: Lika som Pussel. Något mer utbildad i hopp än honom.

 

Aron: Det här är också min häst. Han heter egentligen Aragon och är en halvblod/holsteiner-korsning. Han är född 2007 och har varit i min ägo sedan 13 september 2009. Är nu drygt 170 cm hög och kommer bli en rejäl pålle! Har varit ganska spetig i kroppen, men har nu börjat lägga på sig mer hull som avslöjar att han med mer muskler kommer att bli toppenfin. Utbildningsnivå: Är under inridning. Pga flera och långa växtperioder har inridningen måst skjutas upp. Dessutom var jag skadad under försommaren (fraktur på axeln) så då avstannade inridningen helt tills jag var ordentligt hel igen. Rids i skritt, trav och galopp på bana, skritt och trav i skogen, travas bommar och har löshoppats ett par ggr.

 

Myrra: Så har vi kommit fram till stallets prinsessa! Enda stoet vi har för tillfället. Det här är mammas ponny Myrra-Bell som är en brittish spotted pony. Vi har haft henne sedan hon var ett halvår gammal. 25 december 2006 blev hon vår. Hon är dryga metern hög och en heeelt underbar individ<3. En perfekt barnponny! Hon har ett fantastiskt steg och en enorm hoppförmåga så jag önskar att hon vore en storhäst! Men det är hon inte så då får hon vara barnponny istället. Utbildningsnivå: Inriden i skritt och trav och inkörd. Hon är mest körd. En ponny som älskar att arbeta och som älskar pyssel, helst med barn!

 

Det var en liten genomgång på mina hästar iaf, hoppas det uppskattades:). Nu vet ni iaf vem jag pratar om när jag skriver namnet på hästen. Naturligtvis kommer det att komma mycket mer information vi uppdaterar här, men just nu räcker det såhär:)

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: