Plumsa i snö!
2010-11-28 / 19:14:48 / Sandras inlägg

Det känns som att många av mina rubriker handlar om just snö, men det beror på att en stor del av mitt liv nu går ut på att plumsa i det vita! Räknade till att jag har gått fram och tillbaka ner till hagen 10 ggr idag i plumssnön. Någon som minns att jag skrev om vardagsmotion för hästägare? Ja, det här är det av allra högsta slag!

 

Har ridit både Lucky och Pussel på åkern idag. Började med Lucky och hans trav var superbra idag! Så jävla härligt:D. Galoppen var reeeeejs! Han fick rejsa lite och sen jobba lite med=). Rejsdelen på galoppen gick bra! Sen red jag Pussel och vi red lite lugnt bara. Travade en del och ställde ganska mycket, sen fick han galoppera två varv åt varje håll runt åkern, sen var vi klara=). Han var lite svettig när jag tog in honom så då tänkte jag testa om det gick att raka utan att tvätta honom först, så nu står han halvrakad ute i stallet=). Och ett hjärta på baken^^. Han var suuuuperduktig! Han som inte gillade rakningen alls förr när vi inte rakade själv:P. Nu stod han och njöt och det utan huva=). Tog nästan längre tid att halvraka än att helraka, men känner att han ska få ha lite päls kvar=).

 

Det var soligt och fint när jag red idag så jag hade velat ha någon med en kamera där! Hade blivit såååå fina bilder<3

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: