Ny schäferattack
2010-11-24 / 12:35:06 / Sandras inlägg

Visst, det här är framförallt en hästblogg men ämnet schäfer är ofta hett häromkring. Inte endast schäfer då, utan även andra raser naturligtvis, men det måste vara nånting med vissa schäferägare häromkring som inte riktigt har fattat vad man gör för att uppfostra sin hund eller helt enkelt ha den i KOPPEL. Eller varför inte skaffa ett fläskigt staket?! Kanske t o m en hundgård med tak?

 

Anledningen till att schäferfrågan kommer upp nu är för att jag satt och läste tidningen i morse. Återigen har en schäfer attackerat en annan liten hund, bitit tag i den och ruskat om den. Den här hunden klarade sig som tur var med bara några sårskador pga att schäferägaren kom fram och sparkade sin hund i huvudet. Den lilla hundens ägare skällde på schäferägaren och sa att han borde haft hunden kopplad (där här var i centrum) och sväferägaren svarade att den lilla hundens ägare borde ha tagit undan schäfern själv. Den lilla hunden och hans ägare gick in i sin lägenhet igen där den lilla hunden började kräkas blod. Den fick sy och dränera ett sår i ryggen. Schäfern hade varit ute efter att döda lilla hunden. Den lilla hunden klarade sig lindrigt undan, men ägaren känner sig inte trygg längre.

 

Det här är händelser som återkommer med jämna mellanrum i perioder. Även attacker på människor förekommer. Och det blir nästintill aldrig några riktiga åtgärder. Jag förstår inte hur hundägaren tänker som låter sin hundj**el gå lös eller vara lös på gårdsplanen? Många bortförklarar att hunden vaktar barnen, gården, ägaren osv. Det är ingen ursäkt till att hunden biter sönder andra djur...

 

Nej, en sak säger jag bara: KOPPLA DIN J***VLA HUND OM DU INTE HAR ORDENTLIG KOLL PÅ DEN! Håller ni inte med?

 

 


5 Kommentarer
Sandra Plate:

Hej!

Håller med er!

tyvärr finns det MÅNGA småhundar som hoppar på stora hundar som sen försvarar sig också sen får storhunden all skuld. men det är inte så intressant att läsa om för det ska denstora hunden tåla. Men hundar ser inte sig som den stora schäfern eller den lilla pappillonen utan som det dom är, hundar. Jag som ägare till Dogue de Bordeaux får ofta höra om min "kamphund". dock ändrar dom ofta ganska snabbt uppfattning då min hund blivit mer eller mindre attackerad av flertalet hundar och min bryr sig inte. lägger knappt energi till att titta på den andra hunden ifråga. visst är det fråga om uppfostran och disiplin, men det ska finnas hos ALLA hundar. inte bara stora hundar. det blev lite rörigt men jag tror ni förstår :)

// sandra



SKRIVET DEN: 2010-11-24 KL: 12:49:22 URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Johanna:

Det finns mer än en anledning till att jag inte går nära en schäfer med okänd ägare om jag inte måste. Jag har under hela mitt liv träffa en snäll schäfer, och jag har träffat många. Jag vet att det finns snälla schäfrar också, men jag anser att en schäfer i fel människas händer är ungefär lika trygg som "farlig" ras i fel människas händer.



SKRIVET DEN: 2010-11-24 KL: 12:53:35 URL: http://atalantha.blogspot.com
Emma Östlund:

Tycker att du istället har kunnat skrivit "Hundattack" och skrivit om en stor hund som attackerat en liten? ALLA hundar kan attackera med en sån ägare... Tyvärr dock så väljer dem flesta som vill ha en stor elak hund just sådana, det är inte rasens fel, ja menar schäfern är ju trots allt en vallhund?



SKRIVET DEN: 2010-11-24 KL: 20:47:11
Sandra Plate:

Emma: eller en hund som attackerade annan hund ? för nu la du allt in dom i fack. ska det va så ska det va. ALLA hundar kan vara farliga. Dont blame the breed, blame the deed!!



SKRIVET DEN: 2010-11-25 KL: 21:33:38 URL: http://sandraaplate.blogg.se/
Emma Östlund:

Sandra P: Ja absolut hade man lika gärna kunnat skriva det ;) Jag har själv varit med om att en liten hund attackerat min "stora stygga schäfer" och ägarn till den lilla hunden skyllde allt på mig och min jävla livsfarliga hund som jag borde ha kopplad! (Vi var och badade vid våran badplats där hundar är tillåtna lösa! Och jag har alltid honom lös då han lyssnar på minsta vink från mig) Men då kom hennes lilla jackrussel springandes som en galning med kopplet släpandes och hoppade på Noz, hon hade då tydligen tappat sin hund ^^



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 07:17:01



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: