Matcha hästens utrustning?
2010-11-26 / 14:41:04 / Carolines inlägg

Vad föredrar ni för färg på utrustningen till era hästar? Gillar ni att matcha, eller tar ni bara en färg? Själv gillar jag att matcha, och vill ha många olika färger. Jag har dock aldrig matchat med träns tidigare, men det är jag väldigt sugen på att göra nu!



Här hade jag matchat med ett rött schabrak och röda benskydd.


Här hade jag ingen speciell matchning. Men vad skulle ni säga om ljusblått på honom? Ljusblått träns, ljusblått schabrak och ljusblåa benskydd?


Vad tycker ni överhuvudtaget om för färger på träns? Brukar ni köra dom vanliga, hederliga svarta och bruna? Eller kör ni också på andra färger? 

 
Här är en bild på Josefines fina Bellie, som har ett brunt träns. Vilket jag tycker är skitfint på henne!


Det jag eventuellt funderar på att köpa till Farre är ett ljusblått träns "Donita" härifrån, eller också kanske ljusblått "Diana Silver". Då hade jag också tänkt att matcha med schabrak och benskydd. Men jag har inte bestämt mig än. Vad tycker ni? :) Är det snyggare med svart träns, och matchat schabrak m. benskydd, eller är det snyggt med matchat träns till?


7 Kommentarer
josefine:

Jag tycker personligen inte att färgade träns är snyggt över huvudtaget. Ska man matcha får det inte bli för mycket. ;P



Gulligt att B fick vara med! ;)



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 14:56:42 URL: http://minfux.blogg.se/
josefine:

Och för att svara på frågan, så är jag dålig på att matcha. Men mest för att jag inte har nånting att matcha med, haha och då blire svårt!



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 14:57:17 URL: http://minfux.blogg.se/
Anonym:

Jag matchar hela tiden, även om det bara är en skrittur i skogen! Endast då med schabrak, lindor, benskydd och kläderna.



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 15:55:25 URL: http://caspiantage.blogg.se/
Carro:

jag tycker personligen att färgade träns är riktigt hemskt, men kan tycka att det är ok på distanshästarna om jag måste se såna träns ;)

Annars tycker jag att det är jättekul att matcha, jag gör det oftast. Vi i vårt stall är ju riktiga skogstroll, då är det kul att få känna sig lite piffiga ialla fall ;)

Försöker se till att ha samma färg på sadel och träns, och att matcha schabrak med ridbyxor/tröja/jacka. Ska jag dressyrträna blir det schabrak och lindor i samma färg, och byxor eller tröja matchande till det. Enhetligt ska det vara :)

Har oftast svarta/grå ridbyxor och svart jacka så det passar ju till det mesta.

Din nya pålle skulle nog bli jättefin i ljusblått.



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 16:27:57 URL: http://sartorius.zoomin.se
Erika:

Jag gillar o matcha. :)

Försöker göra de varje gång, men ibland finns liksom de inte ork eller tid för o dra fram allt som kan matcha.



Fördrar svart eller brunt som grund på träns, sadel, martingal osv.

Alltså inte färg på tränset mer än i pannbandet, typ bling bling där.



Sen rosa schabrak, rosa skydd, osv.

Matchar helst schabrak, skydd & huva.

Eller så med varandra.

Sen har samma färg på sadel & träns. :)



Ev benskydden samma färg som sadel o träns.

Men inte någon glad färg på tränset. :P tycker de blir för mycket då. :)



Tror ljustblått blir fint på han.



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 17:18:39 URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
sara:

Jag matchar alltid träns och sadel....

Och sen benskydd och schbrak om jagska tävla eller nåt men svarta benskydd funkar till alla tävlingar



SKRIVET DEN: 2010-11-26 KL: 20:17:58 URL: http://emelont.blogg.se/
Anonym:

Absolut mycke finare att ha sadel&träns i samma färg, även skydd. Sen kan man variera mellan schabraken + ridbyxorna, jackan, västen, tröjan eller vad som helst. Det tycker jag är Mycke finare. Färgade träns tycker jag känns B och lite för småbarn, men det är bara min åsikt. alla tycker vi olika



SKRIVET DEN: 2010-11-28 KL: 22:26:39



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: