Veckoplanering för hästarna
2010-12-06 / 22:41:17 / Sandras inlägg

Nu tänkte jag försöka mig på en veckoplanering för hästarna! Tyvärr brukar de ALLTID gå i stöpet, men jag kan ju försöka iaf;).

Lucky:

Måndag: Uteritt

Tisdag: Dressyr barbacka på åkern, ev på banan om den är skottad. På åkern=Rida mycket volter, träna på att gå lugnt i alla gångarter, övergångar (inte så mycket dressyr egentligen). På banan=Mycket sidsvärtsrörelser och övergångar.

Onsdag: Uteritt

Torsdag: Vila, ev uteritt

Fredag: Dressyr. Träna lite byten och övergångar.

Lördag: Vila (är i Sundsvall hos Carro)

Söndag: Vila (är i Sundsvall hos Carro)

 

Aron:

Måndag: Vila

Tisdag: Rida på åkern, skritt och lite trav

Onsdag: Rida på åkern tillsammans med mamma och Pussel

Torsdag: Vila

Fredag: Ev rida ut.

Lördag: Vila (är i Sundsvall hos Carro)

Söndag:  Vila (är i Sundsvall hos Carro)

 

Tar bara planeringen för mina hästar nu:). Kunde lika gärna ta Pussel med, men gör inte det:P. Han kommer troligen gå likadant som Lucky, fast inte samma övningar på banan:). Han behöver mjukas upp och stärkas i sidorna igen så det är väl där fokus ligger på honom:)

 

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: