Vädersnack
2010-12-03 / 11:07:22 / Sandras inlägg

Perfekt pluggväder idag! Det är grått och tråkigt ute. Snöar lite smått med för den delen. Känner mig som en vanlig tråkig svensk när jag pratar om vädret. Men ja, jag är väl antagligen en vanlig tråkig svensk också för den delen!;) I skolan på omvårdnadsprogrammet på gymnasiet fick vi lära oss att om vi inte hittar något annat att prata om med våra patienter så skulle vi prata om vädret. Ofta är det äldre personer som vi undersköterskor vårdar, och de gillar för det mesta att prata om vädret! Men om det kommer in fyra uskor om dan och pratar om vädret, borde inte de äldre tröttna då? Det kan man tro iaf, men det tror inte jag. Det verkar inte så iaf! Eller också är de snälla och glada skådespelare, vad vet jag.

 

I somras tröttnade iaf JAG att prata om vädret hos varenda jävla vårdtagare! Jobbade ju på hemtjänsten i somras och det var en jäääävligt varm sommar, så det fanns MYCKET att prata om! Om det kom en gnutta regn="Åhhh, vad bra att det kom lite regn nu när det varit så varmt". Var det fortsatt sol="Men vi ska ju inte klaga heller för det är ju varmt och skönt". Ja, ni förstår;). Men de flesta pensionärer hade absolut inget emot att prata om vädret, och de gillade det verkligen. Så jag antar att jag gjorde dem glada genom att prata om det, och det är ju ändå halva mitt jobb:D. Med andra ord så måste jag gjort ett bra jobb i somras:D. Vilket jag iofs fick veta av alla pensionärer;). Ett par ville nog adoptera mig^^. Jag gissar att jag kommer att få ett julkort av dem i år! Urgulligt par:).

 

 

Nu ska jag iaf fortsätta med min artikelgranskning:). När jag la mig igår så stängde jag mobilen och tog tag i den kvantitativa artikeln! Hade som plan att fortsätta tills klockan var halv ett, eller tills jag granskat klart hela resultatdelen! Jag gjorde klart resultatdelen, och fortsatte vidare med så nu ligger jag före i planeringen;). Vilket inte är ett dugg likt mig! Men nu ska jag skriva ner vad jag kommit fram till:). Ha de bra!

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: