Uteritt med bäbisen
2010-12-05 / 19:57:12 / Carolines inlägg

Idag följde Emma med oss ut på en liten ritdur :) det gick sååå bra så bra! :D Inte så mycket hets idag även fast vi var utan andra hästar, det var mest att han inte ville stå still riktigt när jag skulle hoppa upp men det kommer. :) Vi skrittade en bit längs travbanan, och vi tränade på att han skulle ha fokus på mig hela tiden. Massa beröm fick han när han gjorde rätt. Hihi, och lite bus ville han nog hitta på ibland men det var inte så enkelt när Emma gick bredvid. ;)

Hihi, ibland tog han även egna initiativ till att trava. Då fick han massa beröm, sen saktade jag ner och berömde igen :) och efter det ville han bara fortsätta trava. xD Hihi, söt han är! "Jag får ju massa berööööm" sa han. :D På hemvägen vände vi varje gång han började trava, han fick självklart beröm innan och sen vände vi om och gick några steg, sen vände vi hemåt igen för att han ska lära sig att vara lugn på hemvägen. :) Sen när vi kom till gården och jag hoppade av stod han SÅ lugn och fint så :D han har nog fått lite att fundera över nu. :) Jag är SJUKT nöjd över honom idag! :D:D

Tack så jättemycket Emma för all hjälp, det är GULD värt! <3 Kolla in hennes blogg --> StallPäärni








Sen har vi även en kort filmsnutt från dagen. :)





1 Kommentarer
Tova:

Han är så fin.

Och ni är så fina tillsammans!



Det enda jag inte gillar är väl martingalen. Föredrar att inte ha hjälptyglar på unga hästar.

Fast iofs så har jag aldrig gillat martingal xD

Vet inte riktigt varför faktiskt..



Men fina är ni iaf! :D





SKRIVET DEN: 2010-12-06 KL: 22:12:51 URL: http://kazince.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: