Skottat tak!:O
2010-12-23 / 21:13:17 / Sandras inlägg

Vi bestämde redan igår att vi skulle skotta av stalltakt idag. Vaknade upp till -24 grader och när vi gick ut och skulle skotta tak så var det -26 xD. Men det var bara att gräva fram stegen och ta sig upp det:). Och vilken syn!:O Taket är ju i ett hörn så all snö har blåst och stannat kvar på taket:O. Snön var högre än mig på de flesta ställen efterso det inte kunnat blåsa bort xD. Men Mattias och jag kämpade och fick bort allt iaf, med endast EN nedramling;). Däremot MASSOR med balansstörning i form av att jag druttade i snön på taket xD. Min balans är verkligen sämst när jag ska stå på fötterna!! När jag rider är den okej, men när jag står på marken så är det svårt x).

 

När all snön var nere så var det naturligtvis upp till taket så då ringde vi efter mamma så hon kunde hämta en madrass så vi kunde åka ner;). Fan va kul det var:D. Men det var ju massor med snö där nere med så vi fastnade, men det hindrade inte oss för att åka en gång till:D. Så upp igen, ta sats hela vägen uppifrån taket och sen i rasande fart ner över kanten, varav att jag hade siktat lite fel så vi flög ut över kanten istället för i snöbacken och sen flög vi ner ännu djupare i snön under så jag hade snö nästan upp till axlarna när jag reste mig upp xD. Haha, att de ska vara så kul att skotta tak!:D

 

 

Bild på en faktiskt riktigt liten snöhög från förra året:P

 

Och där kan ni jämföra den med huset^^. Jag är nog tamejtusan en vintermänniska ändå jag:D

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: