Ridning och Birsta
2010-12-22 / 20:47:56 / Carolines inlägg

Idag sov jag till 11 tiden, så skönt att få sova ut! Klev upp och åt, och sen åkte jag ut till stallet. :) Skrittade ut på Beauty i ca 35 min, med lite lite trav. Mysigt var det :) och inte allt för kallt kändes det som. Nya vinterridstövlarna mina håller verkligen värmen bra måste jag säga! :D

Efter en bit på vägen fick Beauty syn på en tjej som plockade gran till att julpynta med, vilket hon tyckte var såå läskigt xD det kunde ju vara nåt jättefarligt liksom.^^ Hihi, sötgumman. Hon stannade några gånger och jag bad henne gå framåt, en gång försökte hon vända och började blåsa med näsborrarna, men vi gjorde några volter och tillslut fick jag henne att gå fram ändå och förbi tjejen. :D Gjorde några skänkelvikningar på bortavägen och det kändes som att jag fick med både fram och bakbenen, så hon var superduktig. :')

Hon var så himla trevlig idag! Pigg och glad :D och ännu piggare blev hon på hemvägen (som hon alltid blir), hon började takta och jag fick göra mycket halvhalter. Hon slängde sig bara en gång på hemvägen då hon blev rädd för något så hon ville springa iväg, så jag fick snurra henne till hon stannade men det gick bra. :) Sen gick hon hem så snällt, lite taktande då med men jag är nöjd över henne ändå! :)




Filmade idag när Beauty står och "räknar", haha. Lägg märke till hennes högra framhov som hon tar upp, ner, upp, ner, upp, ner. Så jäkla söt! :D


Efter stallet åkte jag ut till Birsta, köpte ett kamerastativ :D äntligen! Ska bli kul att prova fota med det framöver. =) Sen köpte jag underställ, en ryktskrapa och ett par varma gosiga ridvantar, hoppas dom håller värmen bra nu! :D


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: