Ridit Lucky och Aron idag=)
2010-12-21 / 23:00:12 / Sandras inlägg

Blev ju som sagt ridsugen av min egen ridövning så tog och red Lucky till att börja med^^. Tog det nya schabraket som jag vann på julklappshoppningen:D.

 

Lucky var väldigt, väldigt piggelin! Men han lyssnade fint iaf=). Faktiskt kändes det bättre än det såg ut (brukar vara tvärtom) vilket jag tycker är okej ändå:). Det var väl nacken som var den man hade kunnat velat ändra lite på, men det kommer av sig självt när han har mer stryka igen=).

 

Jag gjorde inte så mycket övningar och red mest basic=). Sen tog vi och raaaaacaaaade lite med:D. Både på banan och på åkern, för Lucky ville på åkern efter att vi ridit klart med^^. Skrittade ut sen med:). Film kommer:D.



Bild från idag:)


Red även Aron på banan tillsammans med Pussel efter att det blivit mörkt:). Tog hoppsadeln och sen tog jag ett aachenträns med mitt tredelade mässingeggbridong som jag har till Lucky:).Han joxar mycket med bettet när jag har vanligt tränsbett så blev det här istället och han gillade det mer iaf=).  

 

Red skritt, trav och galopp=). Han var ganska seg idag så var lite problem att få igång galoppen^^. Sen vill han gärna fatta vänster galopp i höger varv, men då kom jag att tänka på Peter Eriksson-clinicen från i höstas om att lära hästen att fatta rätt galopp så då gjorde jag så och han fattade rätt direkt=). Petade på med spöet på ytter bak och red in mot staketet och tog det som hjälp för att få honom rätt och det funkade så fint så=).

 

Han var superduktig iaf:D. Första gången han galopperar i mörker också:). Haha, men när jag skulle kravla mig upp så råkade han gå ett steg bakåt för det tog lång tid och sen tyckte han det var dags att gå och mamma hade mig halvt uppe, han börjar traska omkring lite och jag kravlar mig upp så jag åtminstone hänger på honom xD. Sen säger jag åt mamma att släppa mig och ta hand om honom och få han att stå still istället xD. Så hon släppte mig och sa bara "luuugn" och han ställer sig blickstilla xD. Knäppo^^.

 

 

Gammal bild från i somras när vi just kommit igång efter min skada igen:)

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: