Provridning
2010-12-12 / 15:32:22 / Carolines inlägg

Idag har jag provridit Miss Beauty, även kallad Bettan. :) Så himla go ponny, jag blev kär direkt. (A) Hon är ett arab/welsh sto på 17 år, fd ridskolehäst. Kan öppna, sluta och skrittpiruetter är påbörjade. Hon hade riktigt härliga gångarter, himla fin att rida! Jag gillar henne :D det kändes riktigt bra och jag känner att jag har kontroll.

Jag red först på banan en sväng, provade båda galopperna och jäklar vilken fin galopp hon har! Hon tog fattningarna direkt och hade en hyfsat fin samlad galopp, och hon var ganska så lätt att sitta ner på. Det gillar jag! :D Sen red vi ut en sväng, provade ta en galopp ute också vilket Bettan tyckte var skitskoj! Hon ville gasa på hon :P men hon lyssnade skitbra när jag bad henne sakta ner. Så henne kommer jag börja rida när jag kommer hem från Åland, ser verkligen fram emot det! :D Hoppas att ni kommer tycka det är roligt att följa våran utveckling tillsammans framöver. ;)

Sandra har fotat och filmat så här får ni lite bilder och film från dagen. :D




Är hon inte söt lilla Beauty? :D






3 Kommentarer
Emma:

Gud vad kul att allt kändes så bra på en gång! (Y)



SKRIVET DEN: 2010-12-12 KL: 23:02:40 URL: http://stallpaarni.blogg.se/
Tova:

Åja, Bettan är jättefin (Y)



SKRIVET DEN: 2010-12-14 KL: 07:44:50 URL: http://kazince.blogg.se/
hanna:

hur länge har du ridit? :)



SKRIVET DEN: 2010-12-17 KL: 23:33:42 URL: http://helfriid.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: