Mörkerridning på Aron idag:)
2010-12-08 / 21:24:55 / Sandras inlägg

Ja, ni har ju redan läst hur det gick till när jag tog in honom idag i inläget här under:). Annars är det ganska läsvärt:P.

 

Red honom i mörkret för första gången. Red även tillsammans med Pussel för typ tredje gången:P. Aron har inte varit så förtjust i att ha sällskap. Eller ja, lite överförtjust kanske man ska säga;). Men idag skötte han sig perfekt:). Vi red först på åkern i djupsnön, skrittade först och sen travade jag. Sen skrittade jag så fick mamma trava Pussel och sen travade vi tillsammans och Arons fokus var på mig hela tiden:). Jätteduktig var han! Det åkte långtradare, bilar och gick människor med lampor och hundar på vägen bredvid åkern, men han reagerade inte ett dugg på det när jag red:). Har faktiskt ofta märkt på flera hästar att de blir lugnare när man kommer upp på ryggen på dem, än när man går på sidan:).

 

Skrittade av inne på banan som är skottad så det skulle va lätt och skönt att gå=). Mamma jobbade Pussel lite och Aron och jag skrittade runt på halvllånga tyglar:D. Sen var vi klara för dagen:)

 

Puss på LilleMan i transporten när jag stod och myste med honom när vi hämtade honom den 13 september 2009=). Var tvungen att stå kvar ett tag i transporten för Tommy skulle sätta upp ett galler mellan Luckys och Arons box:). Guuuud vilken resa vi gjort sen dess!

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: