Mer spöken i farten, ser ingen annan lösning
2010-12-22 / 19:39:19 / Sandras inlägg

God kväller, sitter nu bekvämt tillbakalutad i fåtöljen och inväntar en pizza som ska förtäras med största njutning och lugna en kurrande mage. Skinka och salami, mums:D.

 

Tänkte berätta om när jag gick ut till hästarna och skulle släppa ut dem vid halv sju i morse. Vi gjorde allt som vanligt. Vi gav Aron och Pussel kraftfoder, tog på halstäcken och jag började gå iväg med Lucky. Men dörren VÄGRADE öppna sig. Så mamma kom och skulle försöka hjälpa mig att knuffa upp den tillsammans med mig för vi trodde det hade rasat snö från taket. Men det gick inte. Så då gick mamma ut en annan väg och hämtade snöskyfflar för att skotta utanför eftersom vi var säkra på att det rasat ner en halv lavin framför dörren. Jag ställde in Lucky i boxen igen och sprang runt för att hjälpa till. Då visade det sig att det inte alls rasat någon snö. Dörren var helt fri och det gick superlätt attt öppna den! Hur kommer det sig då att den var helt omöjlig att öppna innifrån när både mamma och jag la hela vår vikt på den? Ja, jag finner bara en lösning och det är spöken eller stalltomtar. Antingen spöke som är på rethumör eller också stalltomte som ville få oss att förstå att det är dags att skotta av taket nu. Vilket vi har tänkt göra imorn när både brorsan och jag är lediga så vi kan göra det i dagsljus!

 

Vad tror ni, tror ni på spöken och stalltomtar?





1 Kommentarer
kim:

Haha, fett läskigt ! x)

Här hemma i mitt rum så har jag en lampa som släcks och tänds om man rör på den. Den måste alltså ha kroppskontakt för att kunna släckas och tändas.



Men varje gång jag ska iväg nånstans, till skolan eller stallet och lampan är på, så läcks den nä jag är vi rumsdörren, som för att påminna att jag glömde att släcka den. Lite läskigt haha xD



SKRIVET DEN: 2010-12-22 KL: 20:14:26 URL: http://kimogefja.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: