Mål med hästarna 2011 (Pussel)
2010-12-07 / 10:37:34 / Sandras inlägg

Tänkte skriva upp målen jag har med Pussel för 2011 med:). Jag har tänkt att vi ska debutera hoppning lokalt. Har endast hoppat klubbtävling på honom tidigare. Två stycken nu på hösten:). Började iofs hoppa för tränare nu på hösten med och har väl bara tränat typ fyra-fem ggr, annars har vi hoppat hemma och det har gått bra=).

 

Nästa mål är att vi ska befästa och jobba upp procenten i LA:4 för att sedan eventuellt debutera MSVC. Vilket är lite smått problematiskt då han inte har någon hästlicens och den är ganska dyr. Men vi har haft som mål för nästa år att debutera regionalt så det skulle vi vilja med:).

 

 

Bild från senaste tävlingen:).

 

Befästa bytena är nästa mål. Jag börjar själv komma på det här med byten bättre nu och det är en STOR fördel att hästen kan det, tycker jag! Allting blir mycket enklare om hästen klarar av byten.

 

Träna på MSV-nivå är väl också ett mål som vi egentligen redan uppfyller till stor del. Men såklart absolut inte där än. Men många övningar tränas det på, även om det inte är befäst än. Just nu har han inte styrka eller kondition till det, men det ska byggas upp:).

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: