Lucky-pojkens ridtur idag:D
2010-12-10 / 20:43:49 / Sandras inlägg

Han hade vilat två dagar så han var riktigt piggelin! Jag red barbacka på tömkörningstäcket=). Alltså, så fort jag kravlat mig upp så travade han iväg:O. Det är INTE vanligt! Haha, han fick gott sakta av och gå tillbaka och ställa sig på rätt plats innan vi gick iväg xD. Knäppo-häst!:P

 

Red ut en liten sväng först för att skritta fram lite innan jag tänkte rida på åkern en snabb sväng=). Han darrade av energi! Så kom vi till en väg vi skulle rida igenom för att komma till andra sidan och jag lutar mig framåt för att ducka för grenar med snö och han travar iväg igen xD. Så jag tog ner han i skritt och satte sen igång han i trav själv:P. Komma här och ta sig friheter! xD När vi väl var igång i trav så fick han trava som han ville:P.

 

Red hem och tog lite galopp på åkern. Jag märkte att det är första gången jag galopperar barbacka i djupsnön för säsongen xD. Alltså, fan va jag gled omkring!:O Jag fick t o m koncentrera mig för att inte hålla balansen i handen, och det brukar jag ALDRIG få göra! Det var typ första gången xD. Iaf så la jag fram handen för att akta mig från att rycka han i munnen och sen koncentrerade jag mig på att hålla mig kvar och inte studsa x). Lättare sagt än gjort med en häst som i vanliga fall har svår galopp att sitta i och som nu studsade fram och tillbaka överallt xD.

 

Bild från januari:)

 


1 Kommentarer
Malin:

Följ min väg från travare till ridhäst & vägen till de stora målet, EM i fälttävlan!!



SKRIVET DEN: 2010-12-10 KL: 21:41:59 URL: http://omolly.blogspot.com/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: