Iskyla, ilska inslag, skola, hästar. Ett blandinlägg helt enkelt
2010-12-15 / 20:49:23 / Sandras inlägg

Vaknade upp efter alldeles för lite sömn som vanligt. Det var vaaarmt i rummet så då förstod jag att det skulle vara dökallt ute. Vilket jag hade heeelt rätt i. Temperaturen låg på -22 grader. Jag trodde att det skulle vara varmare under dagen så jag tog inte på Lucky nå extra täcke. Det fick jag åndra för temperaturen steg aldrig över -18 iaf:(. Tur att vi har höbalarna i hagen så de kan hålla sig varma! Men nu har jag förberett Lucky inför morgondagen. Jag avskyr att lägga lager på lager med täcken, det blir så obekvämt och så för hästarna då. Men nu har jag gjort så bra jag kunde iaf. Sammanlagt har han 680 gram på sig nu! Sen ett halstäcke på typ 200 gram. Dock är täckena välanvända och lite slitna så det är nog inte mer än 550 gram eller så, vilket inte är så farligt mycket för en helrakad häst i -20:P.

 

Jag sitter och är förbannad! Det kokar i mig och jag vill explodera!


Har gjort lite julgodis idag med:). Mozartkulor som blev gudomliga och enkel tryffel som jag inte smakat på än:). Men den är verkligen ENKEL iaf;). 2,5 dl vispgrädde som kokas upp, sen i med 250 gram mörk choklad, häll upp i en osmord form och in i kylskåpet:P. Gott och enkelt=). Man kan även smaksätta med pepparmint i själva smeten och kakao när tryffeln stelnat=). Har dock aldrig provat det med pepparminten:P. Eller pepparmynta kanske det var? Minns inte:P. 


Irriterad till tusen och kan knappt sitta still!


Hästarna får av förklarliga anledningar vila idag:P. Självklart är det inte bra för någon att dra in kall luft i lungorna under motion:). Visst, det sägs att det inte gör nånting att hästarna drar i sig kall luft eftersom de har så pass lång hals att luften hinner värmas upp på väg ner till lungorna. Men luftvägarna då? De mår inte heller bra av för kall luft:P. Nej, är det för kallt så ska det inte motioneras, varesig det handlar om hästar, människor, hundar eller andra djur:). 

 

Fattar inte varför du gör såhär. Sluta ljuga människa! Tänk om du bara kunde bry dig.


Snart ska jag titta hästhoppning på eurosport iaf:). Kl 21:05 börjar det och det är direktsänt från Olympia, London:D. Håller på fram till 23:15=). Så jag vet vad jag ska syssla med resten av kvällen i brit på bättre:). Blir bra det:D.

 

Ha det bra alla nu:)

 


1 Kommentarer
Anonym:

vem är du arg på?



SKRIVET DEN: 2010-12-16 KL: 08:40:59



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: