Dålig uppdatering / liten bett diskussion
2010-12-07 / 23:15:31 / Carolines inlägg

Ser ni vad som hänt? Jo, menyn är tillbaka på vänster sida! :D Lustigt nog. Haha, ja det var ju bra att det fixades tillbaka automatiskt då med. ;)

Ni får ursäkta min dåliga uppdatering här, men jag har verkligen inte haft någon lust att blogga då det inte gick nå vidare bra i stallet idag. Men det tänker jag inte ta upp här nu. På tal om annat var jag till Hööks igår och köpte ett tredelat eggbett till Farre, provade det idag och det passade utmärkt! :D Det sticker inte ut även fast jag tar i ena sidan heller så det är skitbra.

På tal om bett, så ska jag passa på att fråga er; vad föredrar ni för bett till era hästar? Varför? Betslar ni upp era hästar med skarpare bett för att ni inte klarar av hästen annars? Eller för att hästen kanske går bättre på det? Alla får självklart ha sina egna åsikter :) jag är bara nyfiken nu och se överlag hur folk gör. Många kör med bortförklaringar på att "min häst sticker och jag kan inte träna bort det med ett vanligt (snällt) bett", och så säger dom att det är omöjligt. Men det kan jag inte riktigt hålla med om. Det GÅR att träna bort med tränares hjälp, låt det ta den tid det tar bara. :)

Jag föredrar själv vanliga bett som är snällast, och tycker att man kan lära sig rida på det i första hand. :) Skarpare bett kan man ta till OM man ser att det kommer ge en lösning till problemet. Oftast handlar det om kommunikationen mellan häst och ryttare. :)


3 Kommentarer
Tova:

jag använder 3-delat vanligt. Funderar även på att skaffa ett 3-delat eggbett.

Sen har jag ett hack =)

Inge skarpare än så rider jag på, och då kan min ponny bli rejält stark ibland!



SKRIVET DEN: 2010-12-08 KL: 07:51:29 URL: http://kazince.blogg.se/
Jessica:

Jag gör som Tova..

När jag rider ut har jag oftast hack eller bettlöst, men annars är vanligt tredelat..



SKRIVET DEN: 2010-12-08 KL: 14:51:29 URL: http://caspiantage.blogg.se/
Michelle:

Jag varierar jätte mycket med bett, då jag tycker att de flesta hästar trivs att byta bett ibland och det är lite roligt att se vad som funkar och vad som inte funkar hehe ;) Jag varierar mellan (har 2 st ponnys nu) vanligt tredelat, tredelat eggbett, rakt eggbett med fasta ringar, hackamore, tvådelat, rakt (vanligt, rörliga ringar), bettlöst och repgrimma :)



SKRIVET DEN: 2010-12-08 KL: 18:18:57 URL: http://ponnyofc.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: