Dagens ridtur (Lucky)
2010-12-06 / 22:19:31 / Sandras inlägg

Red ut på Lucky ikväll=). Blev barbacka idag med. Det är ju vinter nu så lär väl bli en del barbacka som vanligt(A). Iofs blir det det året om, men ändå:P. Mamma följde med på Pussel också, vi red en sväng i mörkret=). Blev till att ta på massa reflexer!

 

Vi red bort till kyrkan och runt Ringa och allting, samma runda som Lucky och jag red i torsdags=). Åhhh, min älskade pojke var gudomlig<3333. Vi travade längs asfaltsvägen (snötäck ofc) och han gick så fantastiskt så jag bara satt och njöt<3. Jag bara bad honom att bära sig, ha bakdelen på plats och inte springa på bogarna en gång och han bara rättade in sig och svävade fram<3. Han är ju bara för underbar, min kille:D.

 

Haha, är även en bit med djupsnö där vi red och där fick jag ett av mina kända skrattanfall xD. Jag hade tänkt att vi skulle trava lite lugnt där, men han tyckte inte det, också började jag skratta som fan och han bara pinner iväg för fullt xD. Jag kan inte sluta skratta och Lucky studsar framåt och är lycklig x). Eftersom jag skrattade så mycket så blev det till att hålla i sig i skumpet^^. Jag lyckades däremot ta mig samman i sista stund denna gång med;).

 

Vi tog två galopper på en byväg, men fick faktiskt sakta av så jag inte skulla åka i backen:P. Han hoppade från sida till sida på vägen och kollade på allt:P. Orkade inte ramla av för det är så omständigt att ta sig upp igen xD. Så vi travade istället:). Han stressade framåt först med sänkt rygg och bakbenen typ en dm för långt bak, så jag krånglade in bakdelen på rätt plats så blev han mjuk och fin i munnen igen, samt svikt i steget:). Som man säger: Det man inte har i bakdelen, det får man i handen. Tycker det oftast stämmer ganska bra. För oftast när man får hästen på rätt plats så blir kontakten med munnen så hårfin och man kan rida utan minsta svårighet=). Tyvärr är inte Lucky särskilt lättriden på det viset så det är bara att fortsätta jobba:D.

 

 

Världens bästa häst<3. SandraLucky forever<3

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: