Dagens ridning på Pussel
2010-12-07 / 21:00:06 / Sandras inlägg

Red Pussel på den nyskottade banan idag. Hade dressyrsadel och Arons träns (aachen och tredelat bett). Skrittade fram jättelänge, först på lös tygel och sedan kortade jag upp, gjorde lite skänkelvikningar och volter. Gjorde även skänkelvikningar på lång tygel. Sedan tog jag och travade under lättridning på volten i båda varv, ställde inåt och utåt. Lite travskänkelvikningar på diagonalen med. Han kändes ganska fin, men var väldigt HET idag:O. Han brukar vara pigg och glad, inte HET! Red mest lätt iaf, men satt även en del:). Han är ju så förbannat studsig så jag får kämpa för att det inte ska bli fel hela tiden:P.

 

Tog ett par galopper med, men bara ytterst ytterst lite:). Efter galoppen så blev han ännu mer och jag fick kämpa för att få honom lugn och i ramen igen. Tyvärr blev jag spänd i axlarna och nacken fastän jag jobbade för att inte bli det. Det är en grej som jag har problem med som jag skulle behöva någon som tjatar på mig att jag inte ska göra. Det behöver inte vara en tränare, det kan vara vem som helst som kan tjata på mig att slappna av i axlarna. Efter galoppen kände jag att jag spände mig så mycket i höger axel att huvudet låg helt på snedden. Har ju alltid ont där nästan så jag märkte inte att det började göra så sjukt ont att huvudet inte kunde vara rätt upp. Jag kände ju själv att jag inte var hård i handen på honom, men nånstans mellan armbågen och axeln blir det fel:P. När jag märkte att huvudet låg på snedden så tog jag och skrittade en stund innan jag travade av honom och sen var vi klara:)

 

Bild från när jag red Pussel med mitellan när jag brutit axeln i maj:). Bröt den 17 maj, red med den 19 maj på både Lucky och Pussel men åkte in till sjukhuset 21 maj för den blev inge bättre och då fick jag veta att den var bruten:P. Jag fick egentligen inte rida, men ändå(A)

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: