Alla hästar ridna idag med:)
2010-12-05 / 22:02:59 / Sandras inlägg

Då det var enormt internetkrångel här hemma så blev det inte mycket till uppdates från min sida igår! När jag försökte skriva ett inlägg så raderades halva, och när jag försökte skriva om så raderades halva inlägget igen! Så jag gav helt enkelt upp då;).

 

Igår reds alla hästarna iaf:). Hopptävlade ju med Lucky igår:D. VANN första klassen med fyra sekunder tillgodo:D. Helt otroligt! Är verkligen inget hoppekipage^^. Men det gick bra att svänga och allting och han lyssnade fint fastän han var på hugget=). Film har jag redan visat idag, kolla i inlägget längre ner på sidan:).

 

 

Lucky och jag=)

 

Hehe, när jag kom ut från ärevarvet så skulle jag stanna på framhoppningen så min kompis Vickan tog rosetten så jag kunde fortsätta rida:P. Sen glömde jag ta den igen innan jag ställt in Lucky i transporten, så då fick jag fota när jag hade den på mig istället^^. En favorit i repris råkar det vara;P. Jag fotade mig själv med Pussels och min seger med nästan 70% i våras på samma vis med^^. Det var vår andra tävling:D.

 

När vi kom hem från tävlingen så red jag Pussel på åkern=). Red inte så jätteseriöst:P. Red lite smådressyr bara:). Han var väldigt fin måste jag säga=). Lite stel i högersidan, men den behöver byggas upp fortfarande så det är bara att fortsätta det=). Film finns också i inlägget längre ner:).

 

Sen red jag Aron för första gången på ett par månader och dessutom första gången i snön:). Första gången på det stället med för den delen:P. Han var jättefin iaf:D. Usch, va han kommer bli läcker med muskler och kondition och när han jobbat upp gångarterna:D. Älskar honom mer och mer:). Han kommer aldrig att komma upp i klass med Lucky, men det är inte så konsigt för det kan ingen:). Ibland råkar jag nästan presentera mig som SandraLucky för folk! Men han var toppenfin iaf=). Film även på honom finns i inlägget längre ner:).

 

 

Idag reds då som sagt alla hästarna=). Jag började först med Aron. Red honom på åkern. Han har ju inga broddar och inte sulor (ingen har några sulor iofs:P. De får det imorgon:)) så där är enda stället att rida på för där är det gräs under och ingen is alls=). Red lite skritt och trav. Haha, han är då säker iaf xD. Mamma skulle kasta upp mig men vi gled tre ggr och jag blev hängandes halvvägs xD. Sen slog jag av snön på en stor tunna som står på väg ner till hästhagen och hoppade upp där^^. Mamma ledde fram honom och han fick kolla på mig, jäääättespännande;). Jag reste mig och blev då 2,5 meter lång och han hade inga som helst problem med att nå upp till mig:P. Han behövde inte ens sträcka sig xD. Så ställde mamma upp honom bredvid tunnan och han tyckte det var lite läskigt, men jag klappade bara lite och sen kunde jag kasta mig på från fel sida:P. Otroligt hispig oinriden treåring jag har, va?:P Min lilla jättebäbis=). Han var ganska seg idag för han var bajjenödig^^.

 

Aron och jag från igår=).

 

Sen red jag Lucky och mamma red Pussel ut i skogen=). Tänkte vi skulle trampa upp lite i skogen innan Aron ska gå där;). Men det var ganska mycket snö på träden! Jag ville lätta upp träden lite som alltid. Ställde mig lite ostrategiskt under ett träd med massssssa snö på som jag tänkte jag skulle lätta upp. Jag började ruska trädet och lite snö lossnade. Sen BOOOM så fick jag en lavin i skallen! HAHAHAHAHA, jag och mamma höll på att skratta ihjäl oss! som om inte det vore nog så skulle vi uppför klätterstigen direkt efter som också hade en hel del snöfyllda grenar i vägen. Jag skrattar för fullt och Lucky börjar trava, väldigt glad i hågen! Vilket slutar i en MYCKET NÄRA avramling xD. Jag red ju barbacka på skrittäcket och det resultade i att jag hängde på sidan av honom och skrattade innan jag tog mig samman och slutade skratta för att inte ramla av! Så tog tag i manen och drog mig upp på ryggen igen^^. Fick honom att sakta av till skritt för att sedan fortsätta uppför backen ståendes på knäna på hans rygg xD. Jag tänkte inte så mycket på det för jag skulle ju ta bort all snö från honom:P. Så där klättrar vi uppför backen med antingen mig hängandes på sidan av hästen eller också ståendes på knä:P. Han är bra snäll min pojke:D. (Dock skulle han ALDRIG ställa sig bredvid en stor tunna så jag kunde hoppa upp på honom, fetglöm det!) Ja, det är då det roligaste sätt jag tagit mig uppför den backen nån gång;).

 

Söte med nosgrimman på snedden!:D

 

Eftersom jag red barbacka idag så kunde jag rida lite mer seriöst=). Av nån jävla anledning så rider jag både honom och Pussel bättre barbacka:P. Jag är övertygad om att jag kommer göra det på Aron med så fort han är ordentligt inriden:P. Iaf så tog vi en skritt- och travrunda=). Han var såååå jäääävla fin! Helt sjuk, seriöst alltså! Jag kunde korta och länga traven med massa power, t o m gå upp i passage (såklart hjälpte snön till lite med, men den här hästen måste man rids om han inte bara ska slängtrava:P) när jag bad honom<3. Han var lite väl springig och ryckig med skallen emellanåt, men ååååh så fin han var:´). Det är han och jag bara:D<3.

 

Det blev ett väldigt långt inlägg, med flera bilder och bara om hästar:). Har verkligen täckt upp hela helgen;P. Imorn kommer hovis och skor, äntligen:D.

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: